söndag 17 mars 2013

Vintervitt!

Vita golv......


Vintervita toner i detta inlägg!
Vitt ÄR oprakriskt, kom inte och påstå något annat! Det blir smutsigt bara man tänker på det och även efter tvätt eller avtorkning blir det sällan sådär krispigt obefläckat som det en gång var.
Jag älskar vitt, men jag är alldeles för slarvig för att klara av vita ineriörer. Hur gör de, dessa människor med vita golv, förställer mig att de har trasor fastvuxna i handflatorna, svävar som änglar 15 cm ovanför marken?? 

Ja, här bor jag. Jag inväntar mina fiiina vänner, linneservetterna är nymanglade och min frisyr är perfekt. På det volangprydda rosenstolarna har det aldrig funnits en fläck!
Välkommen hem till Sankte Per!!!

Jag tror att detta är från Tine K. Här blir det vita en canvas för att de snygga sakerna ska synas mer. Sååå snyggt!

Kolla takhöjden, med allt det vita blir det så otroligt luftigt!

Håll inte igen på pyntet!!
Välj kandelabrar i manshöj, stegar för trapetskonstnärer och svalka av det hela med ett vitt golv. 

Frostvitt, men allt annat än kallt! Hur kan det komma sig?

Vitt och blått, lite grått, här inne är det fräscht som nyborstade tänder!

Tine K igen. Jag tror att hon har typ osynliga boll-kallar bakom gardinerna, OM någon tappar en smula från mungipan kommer de framrusande och fångar den i luften.

Platsbyggt i pojkrummet. Det är så fiint. Och gossen har aldrig gått loss med kritorna, inte heller haft leksaksbilar med svarta däck som kört rally över golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar